نماینده مجلس و سخنگوی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت:‌ به بررسی و تبادل نظر درباره لایحه عفاف و حجاب در دستور کار شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی قرار گرفت و در چندین بخش ارزیابی شد.

حجت الله فیروزی

همشهری‌آنلاین_گروه سیاسی:‌ نماینده مردم فسا و سخنگوی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به بررسی لایحه‌ای که دولت درباره عفاف و حجاب تهیه و به مجلس ارائه کرده است در جلسه شورای مرکزی این جمعیت، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع و نگرانی‌هایی که توسط نخبگان و متدیین و اقشار مختلف مردم درباره این لایحه مطرح شده است، اعضای شورای مرکزی به عنوان اولین دستور جلسه به بررسی و تبادل نظر درباره لایحه عفاف و حجاب پرداخته‌اند. از این رو نکات متنوع و متعددی از سوی حاضران در این خصوص مطرح شد. 

حجت الله فیروزی گفت: ضرورت اقدام آگاهانه و برنامه‌ریزی هوشمندانه و ابتکار عمل عاقلانه و پرهیز از افراط و تفریط و انفعال در این حوزه، از جمله موارد مورد اتفاق نظر و تاکید اعضای شورای مرکزی جمعیت بود.

او در تشریح مهمترین نکات تاکید شده در این نشست گفت: نیاز به تدوین و تصویب قانونی جامع که همه جنبه های شرعی، فرهنگی، اجتماعی و قضایی موضوع را در برگیرد و هماهنگی و اقدام همه دستگاه‌های متولی و غلبه اقدامات و فعالیت های  ایجابی بر اقدامات سلبی، نیاز به اجماع و هماهنگی و همراهی همه ارکان نظام و نهادها و دستگاه های اجرایی،لزوم تبیین جامع و غلبه نگاه تربیتی و فرهنگی اجتماعی بر نگاه‌های امنیتی، برخورد امنیتی  انتظامی با معدود هنجارشکنان دارای برنامه از پیش طراحی شده یا مرتبط با عوامل بیگانه بدون مواجهه مستقیم و برخورد فیزیکی، تاکید بر پیگیری وظایف همه دستگاه‌ها مرتبط در طول زنجیره به جای اصرار بر برخورد در انتهای زنجیره یعنی نیروی انتظامی و امثال آن، ضرورت تامین پوشاک مناسب بانوان با قیمت مناسب، توجه به مفهوم حیا و غیرت در کنار موضوع حجاب و لزوم رفع ابهام از برخی مفاهیم موجود در لایحه و قابلیت سنجش، مهمترین نکاتی بود توسط اعضای جمعیت مطرح شد.

کد خبر 766827
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی رضا IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    3 63
    کل کشور رو بی حجابی و بی عفتی فراگرفته موضوع نافرمانی مدنیست امنیتی سیاسیست ، نه دیگه فرهنگی، این مماشاتگران تا دیروز هشت ماه قبل می گفتن حجاب خط قرمز ماست و عقب نمی نشینیم پس چی شد اونموقع شل حجاب بود فقط، حتی اونم می گرفتن حالا کشف حجاب رو که نافرمانی امنیتیه، باز اینم میگه غلبه روش ایجابی!!! فرهنگی !!!! ( بخوانید ادامه مماشات ای ۹ ماه با عمل حرام کشف حجاب) بر روش سلبی امنیتی!!!!! و بی قانونی رو مثل هر جای دنیا حتی بازداشت نمی کنن!!!؟